1. kvartal dagbog

Vores dagbog 2014

Der vil løbende komme nyheder, hvis vi ellers oplever noget.

1. Kvartal

Januar 2014

01-01-2014

Vi hold jo nytårsaften i Spanien må Marjal.

Det var en meget hyggelig aften, men vores gode ven Graham, faldt på forpladsen, da de gik hjem. Han faldt så uheldigt, at han brækkede albuen. De gik 2 min efter os, så vi vidste ikke noget, før næste morgen. Det var meget uheldig, men heldigvis var han sammen med nogle andre englændere, som kunne køre ham på skadestuen.

Et festtelt med indbygget palmer meget fornemt Spanierne fester på pladsen. Alle var der kl. 24:00

Vil tro, at der var 900-1000 familier på campingpladsen denne aften.

02-01-2014

Fik skiftet tandrem og vandpumpe på Fiat’en.

Der kom lige et hold engelske mekanikere, og skiftede tandremmen på campingpladsen, på pladsen ved siden af vores.

Havde nok aldrig gået i Danmark, ville nok have overtrådt en 10-15 miljøforbud.

3 mand i et par timer, så var den klaret.

09-01-2014

Kr. 2,25 for en øl på en bar er vel ok

Var på Tappas bar i ELCHE, sammen med Sue & Graham.

16-01-2014

Lizzie og Bruno kom forbi, så vi kunne lige få et glas. Jette og Poul Erik kom også forbi.

17-01-2014

Der var engelsk aften i restauranten, det betød, at man skulle bære noget hvidt, blå, og rød.

21-01-2014

Havde engelske venner på besøg til en lille middag

Sådanne middage går på skift efter behov.

23-01-2014

Stor petanque turnering, 32 hold = 64 spillere. Blev nr. 5, vel ok men lige uden for præmierækken.

26-01-2014

Kørte til Citronmarked i dag, et af de allerstørste markeder i Spanien, vil tro der på pladsen er 25-30 restauranter, og en forfærdelig masse skrammel.

27-01-2014

Vi kørte en tur op i bjergene, og spiste TAPPAS på en restaurant, som havde fået Michelin anbefalinger se sidst 8 år

De lavede noget rigtig godt mad. Der var selvfølgelig også andet at se på oppe i bjergene.

En dejlig tur.

31-01-2014

Vi slutter måneden af på campingpladsen La Marina, hvor vi skal spise middag med Lizzie & Bruno. Havde en dejlig eftermiddag.

Februar 2014

02-02-2014

Kathe havde fået den ide, at vi skulle lave et ”sammeskuds-Tappas”

6 par der hver medbringer en tappas ret til 12 personer. Det blev en stor succes. Sjovt var det også, og der var lagt et stort arbejde i det.

Er bestemt noget vi vil gentage.

06-02-2014

Vi tager med Jette og Poul Erik til Murcia, og spiser frokost, og ser lidt på byen.

ER da noget af et træ Domkirken

12-02-2014

Der ligger et stort te hus i nærheden, uden for byen Crevillente. Det var oprindelig et, meget stort hus, bygget som privat bolig. Det er bygget af en rig marokansk familie. Nu drives det som tehus, hvor man kan vandre rundt i haven, som er udsmykket med alt mulig skrammel der hænger i træerne, lyskæder, og påfugle der vandre rundt, små bænke overalt osv.

Byggeriet er udsmykket med kakler og et hav af små og store rum, i flere etager. Her kan man kan få serveret te, og en lille sød kage.

Det er gratis at se haven, men teen tager de en grov pris for. Vi sad og undrede os over hvad der drev dette foretagende, med det fandt vi fundet ud af, da vi betalte for teen.

26-02-2014

Så er det tid til, at køre hjemad. 1. stop på vejen er som altid Vilanova Camping hvor vores spanske venner Jordi & Montse er fastliggere.

Vi har selvfølgelig også en masser af andre campingvenner, har kommet på pladsen i 8-9 år.

Fil spillet et enkelt spil petanque, og fik hilst på dem alle.

Kan køre fra Elche/Alicante til Barcelona 528 km. på de lokale veje uden problemer.

Fine veje, og man sparer betalingsvejene.

Marts 2014

01-03-2014

Kørte til Vilanova, på marked, med Helle & Martin, skal lige se, og gense byen. Forretningerne forandre sig, nogen lukker og andre kommer til.

02-03-2014

Kørte fra Vilanova til Valence syd 604 km. der ligger en plads 2 km. fra motorvejen, men den er for tarvelig og alt for dyr.

03-03-2014

Næste dag kørte vi til Tyskland 560 km. til vores sædvanlige gratisplads, hvor vi har holdt i mange år.

04-03-2014

Tog et ordentlig nap til lige efter Hambourg, her har vi også holdt flere gange.

Der er masser af lastbiler, men det er der jo på AUTOHOFF, men man kan spise og bade så det er jo fint.

05-03-2014

Hjemme igen, rart at gense huset, og familien skal samles den 8. hvor barnebarnet bliver 18.

Hjemturen har kostet kr. 5.900 med lidt campingplads, diesel, motorvej, broen

Der er 2.875 km. fra campingpladsen og hjem.

Har tænkt på, at lade vognen stå dernede, og flyve frem og tilbage kan gøres for under 2000 retur. Der er da dem der finder billetter for 1500.

Men så er der det med manglende bil osv.

Men hvis man ikke skal trække så tung en campingvogn, skal man måske heller ikke have så stor et trækdyr, der koster 20000 i vægtafgift og forsikring.

Jo der er nok at spekulerer over.

08-03-2014

Simon’s 18 års fødselsdag fejres, alle var der, eller næsten alle. Den skallede kok lavede maden, som han grillede på bedste vis, som man kender ham fra TV. Osv.

Flot bord Britt, den skaldede kok, Kathe Simon med vennerne

En fin fest, hvor der var flere der blev fulde, det skal man vist nok, på sådan en dag. En dejlig fødselsdag.

Det var alt for dette kvartal.